Blog

PaydayMansion zapewnia swoim Afiliatom szeroki wybór materiałów promocyjnych, technologię optymalizacji leadów, maksymalnie elastyczne warunki współpracy oraz niezawodną obsługę, jak również najwyższe prowizje na rynku.

24.01.2014

Monetyzacja Twojej strony

Kiedy planujesz stworzenie własnej strony, powinieneś myśleć jak użytkownik i jak biznesmen. Z punktu widzenia użytkownika, powinieneś skupić się na zawartości. Co musi zawierać Twoja strona, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy? Co powinno się na niej znaleźć? Drugie podejście, z punktu widzenia biznesmena, skupia się na grupach docelowych, do których chce dotrzeć poprzez stronę i na monetyzacji witryny. Jakich użytkowników ma przyciągać strona? Kim oni będą I czego będą szukać na stronie? W jaki sposób możesz zmonetyzować ich wizyty? 

Jedną z najpopularniejszych metod monetyzacji strony internetowej jest rejestracja w programach partnerskich. Programy posiadają wiele różnych systemów rozliczenia, m.in.:
  • CPA (Cost Per Action) to rozliczenie, w którym  dostaniesz pieniądze za określoną akcję wykonaną przez użytkownika, np.  zakup promowanego produktu.
  • CPL (Cost Per Lead) to model rozliczenia, w którym na ogół użytkownik musi wejść na stronę reklamodawcy i wypełnić formularz.
  • CPC (Cost Per Click) to rozliczenie, w którym prowizja jest przyznawana za kliknięcie w reklamę, np. w baner.
Inną metodą monetyzacji strony internetowej jest zamieszczenie reklamy otrzymanej bezpośrednio od dostawcy produktu. Oczywiście trudniej jest rozmawiać z dużymi firmami czy korporacjami mając średnio zaawansowaną stronę. Jeżeli jednak Twoja strona konwertuje naprawdę dobrze, nie jest to niemożliwe. Możesz również stworzyć własny newsletter i w ten sposób postarać się zbudować własną bazę mailingową. Na tej bazie możesz przeprowadzać kampanie mailingowe, co jest możliwe również przy współpracy z programami partnerskimi.
 
Istnieje wiele różnych kanałów monetyzacji Twojej strony internetowej. Przede wszystkim powinieneś skupić sie na udoskonaleniu strony, na poprawie zawartości i liczby odwiedzin. Kiedy Twoja strona będzie naprawdę dobra, z pewnością nie będziesz miał problemów ze sprzedażą swojego ruchu. Co więcej, możesz spodziewać się propozycji ze strony programów partnerskich, które same odnajdą Twoją stronę i będą chciały nawiązać z Tobą współpracę.